Desatero oblíbeného zaměstnavatele

Osvojte si deset ne až tak náročných pravidel, po dobu jednoho měsíce se jimi řiďte a sledujte změnu atmosféry na vašem pracovišti. Odzvonilo despotickým vedoucím, lidé oceňují jiné hodnoty. Staňte se hrdinou svých zaměstnanců.
zoufalý panáček
1. Chvalte
Spousta lidí ve vedoucích pozicích trpí známým nešvarem – všechno špatné zkritizovat, všechno dobré pokládat za samozřejmost. Tím si těžko získáte popularitu. Všímejte si detailů, oceňujte dobře odvedenou práci. Povzbudivá slova dokáží divy.

2. Dejte lidem svobodu
Nechte zaměstnance některé věci zvolit a rozhodnout, není vše jen o vašem subjektivním pocitu. Pokud chcete vybudovat příjemné pracoviště, musí se lidé cítit svobodně.

3. Buďte pozitivně naladění
Do práce přicházejte s úsměvem, nenechte se vytočit, zachovejte chladnou hlavu, sklenici vizte poloplnou. Tento přístup vám umožní řešit problémy efektivněji, navíc nehrozí, že vybuchnete a ztropíte hysterickou scénu, ta by vám na kreditu nepřidala.

4. Delegujte
Nebojte se předávání zodpovědnosti. Možná vás párkrát někdo zklame, ale většinou lidé ocení, když jim někdo věří. I vy sami buďte vzorem v zodpovědnosti.

5. Finančně oceňujte
Všímat si a chválit je věc jedna, ocenit pracovitého člověka prémiemi je věc druhá. Lidské zdroje jsou ty nejdůležitější, proto si svých lidí važte a nebuďte skoupí. Vyplatí se vám to.

6. Zaměřujte se na podstatné
Jednejte efektivně v každé oblasti. Nesoustřeďte se na hlouposti. Při řešení chyby, problému nebo úkolu nikomu nepomůže vaše proudící zklamání, raději se snažte své zaměstnance popostrčit správným směrem.

7. Dejte prostor ke spolupráci
Více hlav více ví. Nebojte se umožnit kolegům spolupracovat, nejsme ve škole, oni od sebe opisovat nebudou. Lidé mají dar se vzájemně doplňovat a inspirovat.
figurky na šachy
8. Jednejte tak, jak si přejete, aby se chovali vaši zaměstnanci
Jde o starou známou pravdu, kterou uplatníte v jakékoliv životní situaci, lidé ve vedoucích pozicích si však tuto radu musí vzít k srdci dvojnásob. O pokryteckého nadřízeného nikdo nestojí. Pokud bazírujete na pracovní obuvi, nechoďte po dílně v žabkách. Pokud požadujete okamžité přiznání chyby, přiznávejte se i vy. Získáte si respekt.

9. Smějte se, neberte vše tak vážně
Dívat se na problémy s nadhledem a držet si odstup od negativních emocí je klíčem k pohodě na pracovišti. Vy z velké míry utváříte atmosféru. Pamatujte, ryba smrdí od hlavy, takže zapracujte na sobě. Pak budete mít spokojené zaměstnance.

10. Buďte upřímní
Nemá smysl si na něco hrát, chodit okolo horké kaše nebo probírat informace s někým jiným, než komu jsou určeny. Raději zkousněte nepříjemnou reakci nebo se ciťte trochu nepohodlně, ale zůstaňte upřímnými a pravdivými.